Nézzünk egy bejegyzésen belül egy témának több filmjét, amelyek elsősorban kísérletezés miatt születtek. Először is egy sima PC munkaállomás egy jó minőségű hangkártyával, szoftveres effektekkel, szoftveres hangszerekkel nagyjából ilyen végeredményre is képes (sok függ a keverést végző embertől, nekem így sikerült):
Ennek a keverésnek a 80-as évekbeli eredetije így szólt stúdióban felvéve:
De nem is cél hogy a két felvételt összehasonlítsuk, az eredetin az élő ének sokat segít. A felső felvételen mindössze 1 PC dolgozott, és a gitárok kivételével minden hangszer szoftver (a basszusgitár is, a dob is, és az ének helyett is egy Hammond szimulátor szól), az összes effekt szoftveres, csak a gitár felvétel ment a hangkártyán kereszül "élőben".
Legyen egy másik példa, ahol még több szoftveres hangszer szól (zongora és szimfonikusok is):
Visszatérve az első példához, itt hallhatóak a szoftveres hangszerek, amelyeket tulajdonképpen egy szoftverben megírt "kotta" szólaltat meg, egyenként, és együtt is. A kísérőgitárok kivételével minden hangszer szoftver, beleértve az összes sáv effektjét, és a végső masteringet is:
És végül még egy film, nem a hangsávokat szólaltatja meg egyenként, hanem azt mutatja, mennyit számít az egész végeredményben ha a szoftveres effekteket minimálisan másképp állítjuk be, vagy netán lecseréljük őket más gyártók szoftveres effektjeire. A különbség az egymás után felvett két változatban hallható:
Kapcsolódó blogbejegyzések:
http://cakewalksonar.blogspot.hu/